pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-01-24
21:46:37

Småbarnsrytmik
Idag har vi varit på småbarnsrytmiken igen. Det var mycket trevligt! Susse och Meia var också med. Nils och Signe gillar att vara där! Nils sjunger och dansar och har redan snappat upp texterna (har jag märkt i eftermiddag). Signe har lite myror i brallan, men när Hanna sjunger och spelar då stannar Signe upp :)
När vi kom hem sov Signe ett par timmar ute i vagnen, Nils somnade i soffan och fick sova en halvtimma. Så jag passade på att laga mat, bädda rent i sängarna, tvätta och städa lite. Dammsugarmunstycket har gått sönder.. men nu har Henrik lagat det så imorgon blir det ett race med dammsugaren efter Öppna förskolan.
När alla två barnen var vakna, mätta och nybytta (blöjor menar jag) så gick vi ut och lekte och brottades i snön. Vi gick en liten runda och slängde sopor och hämtade post också. Innan vi gick in hällde vi vatten i en hink. Vi hällde i grön karamellfärg och ställde ner en mindre hink med stenar i och lock på. Så imorgon eller på lördag har vi förhoppningsvis en grön och fin ljuslykta :)
Ikväll har det varit bad på schemat, så nu är iaf barna rena och fina. Jag och Henrik är fortfarande lortiga.. ;)
Imorgon blir det som sagt Öppna förskolan. Sen blir det nog en tur till Kallekrona tror jag.
Ha det bra go vänner!

Kommentar:
#1: Mamma :) Mormor :)


Musik ska byggas utav glädje, av glädje.......Roligheter och skoj....det låter så roligt för barnen och dig. GRATTIS till att hittat det viktigaste.

2013-01-25 @ 07:22:53
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: