pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-09-24
22:29:34

Uppdatering
MEN va dålig jag är på att uppdatera...!! Skyller på att jag inte har tid nu i dessa flytt-tider.. ;) Ja, på lördag åker jag o barnen hem till mamma. Där stannar vi till tisdagen den 1 okt. Då kommer Henrik och Tommy upp med lastbilen med alla grejer. Sen ska det möbleras och allt ska ställas iordning på tisdagen o onsdagen. Under samma vecka och även veckan därpå skolas barnen in på förskolan, för sen börjar jag o jobba. Det är en spännande tid nu :) Än så länge har jag inte tröttnat på att packa. Det har funkat väldigt bra hittills. Vi började ju för några veckor sedan med vinden och garaget, så vi har tagit lite i taget.
Nils och Signe tar det hela med ro. Nils pratar lite om att vi ska flytta och att han ska börja på förskola. Det ser han fram emot :) Signe hänger nog med på ett hörn skulle jag tro, hon kommer nog också att gilla förskolan. Det kommer en del roliga kommentarer från båda barnen nu ;) Skriver man inte upp dem så glömmer man...
 
Nils sitter på sin stol och tappar något på golvet..
"Kan du ta upp den mamma?"
"Det kan du göra själv Nils."
"Jag åååååkaaaar inte, jag har inte tålamod!" ;)
 
Nils står på säckakärran..
"Kan du köra mig mamma? Ingen panik och ingen brådska!" ;)
 
Jag röjer i en garderob och har lagt Henriks morgonrock på golvet när Signe ska gå förbi...
"Atta dig!!! Dumma kläd!!" ;)
 
Under ungefär tre dagar nu har jag hört Signe säga "Dumma mamma!!" ca 150 gånger per dag... Så fort något går emot henne så kommer det ;) Om Nils gör något mot henne så är det ändå "Dumma mamma!!" ;) Hihihi! Man kan ju inte hålla sig för skratt, lilla Loppan... <3 Nån gång ibland byter hon mamma mot pappa eller Nils :)
 
Nils har sina långa förklaringar på saker o ting ;) Han frågar mycket och verkar vilja lära sig mycket nu. Häromdan räknade han upp alla veckans dagar, det visste jag inte att han kunde :) Han räknar gärna och mycket och börjar få riktigt bra koll på vad det innebär. Han frågar ofta om bokstäver och vill att jag ska skriva hans namn. Jag tycker att det är roligt och vill gärna möta honom på ett bra sätt med frågor och svar. Men jag skulle aldrig pusha honom till något, det tror jag inte riktigt på. <3
 
Idag har vi promenerat en del i det fina vädret! Härligt!! Först gick vi "Äggarundan" med ett stopp på Äggaboden såklart :) Där marscherade Nils in med sin väska där han skulle stoppa korven i ;) Men när han öppnade väskan var det full med leksaker som ramlade ut på golvet. Så jag fick sortera bort några för att korven skulle få plats ;)
 
I eftermiddags gick vi till stallet. Det gick bra, men Signe har lite myror i brallan och står upp gärna upp. Helst vill hon gå själv, men det funkar inte på den vägen. Livsfarligt skulle jag säga..
 
Imorgon är det bvc-besök för lilla Signe. 18-månaders kontroll med vaccination. Stackars pluttis! Men det går snabbt över. Får ta med något gott så att det glöms bort fort.
 
Nu är det sängen, godnatt!!
 
 
 



Kommentar:
#1: Mamma :) Mormor :) Svärmor

Nämen....det är ju så roligt att läsa vad de små barningarna säger för roligheter, jag skrattar så tårarna rinner. Den med Signes aggretioner mot morgonrocken är för härlig. Ja, bara njut , för tiden går väldigt fort. Kramar i massor <3 <3 <3 <3

Svar: <3<3<3
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-09-24 @ 23:19:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: