pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-03-23
22:38:50

Spy....
I torsdags var vi i stallet! Nils fick rida Mona, Ramona gick jämte och jag och Signe kom efter. Det snöade och snöade... men Nils höll ut nästan hela rundan. Så duktig så!
Henrik kom och hämtade barna efter jobbet, jag red Batseba. Det gick ganska bra! När jag kom tillbaka in i stallet ringde Henrik och bad mig komma hem.. Signe hade spytt.. Jag skyndade hem till ett stinkande hem... :P Jag hittade familjen intryckt i det lilla lilla badrummet :/ Nils satt i badbaljan och Signe höll på att somna i Henriks famn.. stackars små trollisar!! <3
Henrik nattade Signe och sen fick även Nils gå till sängs. Efter en stund hörde vi någon som hostade till.. Nils spydde över hela sängen. Usch.. stackarn! Jag fick duscha honom och Henrik bäddade rent. Teamwork, det är min och Henriks starka sida tror jag :)
Natten blev ganska lugn faktiskt! Skönt det!!
Inga fler spyor efter det! Bara Nils som har varit lite dålig i magen. Men nu i eftermiddag var han hur pigg som helst!
Det finns en mycket positiv grej med magsjuka och det är att hela huset blir grundligt städat! Idag har jag skurat och skrubbat hela diskbänken och fläkten. Jag har dragit bort silikon och lagt nytt, så nu ser köket lite finare ut. Vi har gått "Äggarundan" idag, hela familjen, men även sprungit den! Först jag och sedan Henrik ;) Bra va!? Det måste vi fortsätta med! Jag måste komma igång så jag kan springa Vårruset i maj!
Nä, nu orkar jag inte skriva mer.
Godnatt!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: