pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-03-07
21:22:36

Grattis på födelsedagen dårå ;)
Helt omöjligt att fatta att det redan är fredag imorgon!!! Jag kollade på förra inlägget på bloggen och funderade över om det var i förgår jag skrev det... men det var ju i söndags!! :O
Ja, i måndags jobbade jag min första dag på nästan tre år. Det kändes som vanligt tycker jag. Trevliga kollegor och barn, men jag är inte helt säker på att jag gjorde så mycket nytta :P Träffade mina gamla kollegor, Anki och Jill, jätteroligt!!
I tisdags var det dags igen men på en annan förskola, med en längre arbetsdag. Det funkade minst lika bra och jag trivdes kanon även där! Jag hade förväntat mig att jag skulle vara trött, eller att jag skulle tycka att det var jobbigt att komma hem och ta tag i vardagssysslorna. Men nä, tvärtom! Jag hade mycket mer energi efter en dag på jobbet. Jag var inte trött. Men jag hade saknat mina små trollisar!! Inte alls sådär "skönt att komma iväg" som jag har hört. Nä, jag är hellre hemma! :D Fördelen med att jobba är ju pengarna och de vill jag ju ha ;) Roligt att träffa nya människor också!
Igår hade vi härliga föräldragruppen på besök! Vi träffades ute och gick en promenad i det fina vädret, sen gjorde vi fruktsallad och fikade. Vi fick goda frallor av Jessica och god vit kladdkaka av Rebecca och frukt och kaffe från oss övriga :) Supertrevligt verkligen! Gillar hela gänget!!
På eftermiddagen kom Annie och hämtade upp mig. Farmorn och farfarn fick agera barnvakter tills Henrik slutade jobbet. Jag och Annie körde mot Helsingborg för att hämta Freydis, Annies islänning. Vid 21 var jag hemma igen.
Idag är det Henriks födelsedag och 9 år sedan vi blev ett par :D När Signe vaknade i morse så väckte vi även Nils som studsade(!!!) ur sängen ;) Jätteglad att det var födelsedag! (Vem som fyller på vilken dag får vi diskutera med honom när han blir äldre). Vi gav pappan tre paket, en t-shirt, en bok och ett par trätofflor. Nils sa "det är mormors!" när han såg dem, så han trodde nog att vi hade slagit in hennes tofflor till pappa ;)
På förmiddagen pysslade vi lite. Målade, klippte och klistrade och bakade med lera. Sen gick/sprang vi "äggarundan" innan lunch. Det var skönt och svettigt. Båda barnen somnade. Signe fick sova vidare i vagnen och Nils fick följa med in till soffan. Han sov vidare en stund men sen var det dags att vakna och äta.
I eftermmiddag har vi varit ute i trädgården. Nils har målat med vatten på garageporten och vi hade med oss mellis ut. Mysigt! Signe satt på trehjulingen medan jag sprang in med mellisresterna och då skulle Nils hjälpa Signe och tog tag i pinnen bak på trehjulingen och vällte den bakåt! Signe som nästan satt fast i den djupa sitsen hängde ju givetvis kvar, nästa uppochner......!! Stackars Snäckis :( Tur att hon har en sån snabb mamma!
Ikväll har vi lagat mat, kycklinggryta och nudlar. Gott! Det var lite kaos vad matbordet idag, båda barnen var trötta. Men jag och Henrik bara log åt eländet... grattis på födelsedagen dårå... ;)
Nu står tårtan i kylskåpet och väntar! Om det där födelsedagsbarnet kunde ta och komma in från garaget nån gång bara!
 
 
Ha det bra alla!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: