pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-02-28
20:08:22

En vanlig torsdag!
Vi började dagen med att dammsuga upp cornflakes... Vi fortsatte dagen med att åka till Rytmiken inne i stan. På vägen dit räddade jag bilen från att bli täckt av tandkräm och tog snabbt tuben från Nils.. När vi kom fram till parkeringen i stan låg det strimlat papper i hela baksätet.. våtservetter..
Nils sjöng fint på rytmiken och Signe klappade händerna och gjorde några rörelser. Efter fikan kom den lilla rutschkanan fram med den lilla madrassen runt. Då ställer sig Nils vid sidan av rutschkanan och drar handen mot den så att han får stötar.. mindre trevligt tycker jag! Nils tycker nog mest att det är en spännande upptäckt ;)
Efter rytmiken gick vi till bilen. Jag hade i tankarna att gå en promenad i det fantastiska vårvädret. När vi kom till bilen sa Nils att han ville gå i affärerna :D Javisst, inga problem! Vi tog en tur till Kappahl och Lindex. Vi hittade en vårjacka till Signe och några hårband.
 
 
http://static.lindex.com/Archive/ProductImages/6874/6874334/S0000006914238_F_W40_20130102104113.jpg
Signe somnade i affären och sov vidare hemma. Nils och jag åt och städade här hemma. När Signe hade vaknat och ätit klädde vi på oss regnkläder och stövlar och gick ut och tvättade bilen. Signe gick till en början omkring, Nils spolade bilen med vattenslangen och jag gick med hink och svamp och gnodde. Signe var inte helt nöjd så hon fick sitta lite i vagnen istället. När vi var blöta, jag menar klara, gick vi in i garaget och kollade över lite klädlådor. Hittade några plagg som Signe kan börja använda snart. Nils hittade säckakärran och tog sig en tur på den, med min hjälp. Signe hittade trehjulingen och tog sig en tur på den. Vi råkade köra över en plastkratta med säckakärran så den gick i många bitar och hamnade i soptunnan.
När vi började frysa lite gick vi in och kokade ägg och gjorde pizzamackor, nya favoriten hos Nils. Han vill äta pizzamacka vid varje måltid nu ;)
Nähä, nu har jag lite att göra... som alltid nu för tiden. Men snart blir det paus på ett par månader ;)
Ha det bra!

Kommentar:
#1: Mamma :) Mormor :)

Finfin jacka till Signe. Vadå paus på ett par månader? Jobbet menar du? Kramizar. :)

Svar: Det vet du ;) Kram!
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-02-28 @ 21:18:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: