pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-08-31
22:19:33

Helt plötsligt har jag mycket tid över :)
Det har hänt mycket sedan sist jag skrev! Vi har sålt vårt kära hus i vårt kära Ronneby! En yngre kille har köpt det. Vi har hittat ett hus som vi kan hyra. Det ligger mellan Värnamo och Kärda. I månadsskiftet sept-okt. flyttar vi in. Barnen har fått plats på förskola. Jag har fått ett jobb som lärare i en tvåa :D
 
Det häftigaste som har hänt oss sedan sist jag skrev är nog ändå bröllopet för en vecka sedan!! Wow!!! Vilken upplevelse!!! Jag och mina söta tärnor var hos frissan mellan 8 och 12 ungefär. Vi fick håret uppsatt av Erika och Johan och vi blev sminkade av Felicia. Efter frissan var det fotografering i Brunnsparken med Kenneth Forland som fotograf och Carro som medhjälpare. Vi mötte upp mamma, Henrik och barnen, alla var sååå fina!!! När vi var fotade o klara var det dags att bege sig till Listerby kyrka. Barnen hade en liten dip precis innan så vi fick ge dem vindruvor och lite godis ;) sen var de glada :D Vi hann bara precis komma in i det lilla rummet i kyrkan innan vi skulle gå in :D men då, kom vi på att våra buketter låg i bilen! Philip räddade oss och sprang för att hämta dem ;) Så traskade de små söta barningarna in i kyrkan, tätt följda utav Ninni, Matilda och Philip :D Sen kom vi. Vilken häftig känsla!! Alla människor som var där för vår skull!!! <3 Allt flöt på bra i kyrkan! Marie och Thomas sjöng innan vigselakten och Annie och Cilla efter. Cilla tog en extra mic som låg på pianot och jag fattade inte vad hon gjorde, sen skickades micen förbi mig till Henrik... och jag tänkte att vi ska väl inte göra något nu... sen, när Henrik tog upp micen och sjöng sista delen av "Utan dina andetag", DÅ fattade jag! Så lurad, så överraskad, så glad!! Vilken man jag har skaffat mig!! <3
I Björns Nissan 200sx tog vi oss sedan till festlokalen. Där minglade vi tills maten anlände. Annie och Joakim agerade toastpar och gjorde det jättebra!! Det bjöds på tal och uppträden hela kvällen. Även jag, Henrik, Ninni och Matilda uppträdde! Vi sjöng Barbie Girl :D Jättekul!! Önskar att jag hade bättre sångröst, jag älskar att stå på scen! :D
Barnen verkade ha ganska kul på bröllopsfesten också. Det var nog inte så lätt att förstå vad som egentligen hände.. de var lite förvirrade men nöjda. De satt jämte Lena och Ida och åt, sen hade vår barnvakt Emilia hand om dem resten av kvällen. Mina söta små barn, det var en lustig dag...
Sen dansades det natten lång! Vid 04.30 la vi oss i sängen efter att ha rensat mitt hår på 51 hårnålar ;) och tvättat ansiktet med Yes diskmedel...
Dagen därpå mötte vi upp några av våra bröllopsgäster på Brunnshotellet för frukost. Trevligt att hinna prata lite till :) Sen var det städning ute på Hasslö till 16.30.
 
Nu väntar flyttpackning för oss. Hela september kommer vi att bära, packa och bära igen ;) Det ska bli skönt att få det färdigt.

Vi försöker förbereda barnen på flytten så gott det går. Nils är lite inne på att vi ska bo HOS mormor... Kanske blir han besviken när han märker att det inte är så, även om jag har försökt berätta för honom hur det ska bli. Han är ju en förståndig liten kille, en tänkare, så jag tror att han bearbetar det lite själv. Jag tror att det kommer att gå jättebra!
Signe förstår så mycket nu. Hon pratar och sjunger :) Idag sa hon "Annan töja ja haaaa!!" ;) så liten och så medveten! När hon inte får som hon vill så skriiiiker hon, högt!! ;) Hon är så kelig och gosig, vill gärna kramas. Men det här med flytten, det vet hon nog inget om.. Det är bra, då behöver hon inte oroa sig.
Nu har jag lyckats fördriva lite tid så nu är det natten för mig!
Godnatt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Mamma :) Mormor :) Svärmor

Det är så fantastiskt fina kort. Mycket duktig fotograf Kenneth. Tänk att lilla Signe blivit lite trotsig. Det är bra att ha lite humör nu tills hon ska börja på dagis, lilla tultan. Kram alla. <3 <3 <3 <3

2013-08-31 @ 23:34:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: