pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-05-13
22:14:16

Värdelös ju...
Värdelös på att ta mig tid att blogga... Vill ju så gärna ha detta sparat till mina juveler när de blir stora. Skärpning Jenny!
Det händer en del i vårt liv just nu. Vi är mitt uppe i att lägga ut huset på hemnet... vilket innebär fruktansvärt mycket röj, städ och puts på både hus och trädgård. Vi har även gjort en liten källarrenovering mitt i det hela. Idag är fotograferingen gjord iaf.. och jag känner mig tom på något vis :P Det har liksom varit fokus under en lång tid och nu är det gjort. Men snart är det dags för operation husvisning, vilket egentligen är värre. Huset ska synas in i minsta vrå = det går inte att packa garderoberna fulla och trycka igen dörrarna.. nä, nu måste vi rensa upp ännu mer, suck.
Vi är även mitt uppe i bröllopsplanering!! Bröllop den 24 augusti och har vi tur så kör vi ihop det med husförsäljning, flytt, nytt jobb och förskolestart..... hur tänkte vi där..???? Ja.. lyckas vi med det så är vi grymma på planering!!
 
Nils pratar och resonerar och funderar en hel del nu. Han har så fina och roliga funderingar, jättehäftigt! När jag fyllde år och alla reste sig för att sjunga så tog Nils och Arvid i ordentligt. När de hade sjungit klart sa Nils direkt, "Hon leve! Pipp pipp hurra hurra hurra!!" ;) så gulligt!!! Att han fann sig så snabbt, imponerad! Sen plockade kusinerna en bukett maskrosor till mig :) Söta!
Signe försöker springa nu, det duger inte att gå längre ;) Huvudet vill fortfarande mer än benen och det är ju så gulligt!! Hon säger några ord och testar ibland på nya. Hon ropar på Nils "Niiiiiiii" ;) Mamma, pappa, gunga säger hon också. Hon förstår betydligt mer och kan uppmaningar som "hämta skorna" "ställ dig upp" "sätt dig ner" "hämta badbaljan" "nu ska vi bada" "nu ska vi gå ut" och dyl.
 
Ja, vad ska vi mer berätta...
Jag har varit i Växjö på Vårruset och sprungit 5 km på 33 min, utan att ha tränat. Jag har sprungit/gått 3,2 km här hemma ett par gånger bara, inget mer. Så, jag är helnöjd! Nästa gång ska jag träna innan! Jättekul var det! Efter loppet var det fika med mina goa mammakompisar! Kanonväder och hur mysigt som helst!
 
Nähä, läggedags!
Godnatt!
 
 

Kommentar:
#1: Mamma :) Mormor :) Svärmor

Kände bara i djupet av mitt hjärta, GRATTIS till de där två underbara barnen som ju också är mina barnbarn så GRATTIS till mig också. Dom är ju helt underbara. Kramar till er alla. <3

2013-05-13 @ 22:51:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: