pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-03-18
21:52:26

"Gaaaa babba gaaa"
Jag är ju ganska dålig på att uppdatera bloggen får jag ju erkänna... Men när det har gått några dagar utan att jag har skrivit så känns det för mycket att ta tag i och då låter jag bli. Men jag ska göra ett försök att sammanfatta de senaste veckorna.
Signe har fått sin 1-årsspruta. Det gick bra men hon hade feber dagen efter. Nils var med och kollade när Marit vaccinerade och han tittade väääldigt noga på hur hon gjorde när hon satte nålen i Signes ben. Han verkade tycka att det var intressant ;) inte alls otäckt. Han klappade Signe och tröstade henne <3
Signe har även besökt tandläkaren för första gången! Pappa och Nils fick följa med dit. Det gick bra men Nils bröt ihop när inte han fick något klistermärke... (vilket jag kan tycka att han kunde fått!)
Signe leker mycket bättre för sig själv nu, går omkring och pratar och tar gärna en fjärrkontroll eller babyvakt och håller intill örat (ibland ögat) och pratar i telefon ;) hihi! "Gaaaa" "babba" "gaaa" säger hon!
Nils har börjat säga så många gulliga grejer! När jag ber honom om något kan han säga "Abfelut" eller.... "abfelut inte! Så ÄR det bara!" Samtidigt som "ÄR" så slår han gärna handen i bordet ;) Ibland svara han "Ingen aning", det låter också så gulligt!
Nils har mognat mycket på några veckor. Han är jättegullig mot Signe och pratar mycket om att han är en storebror och att Signe är en lillasyster. Han känner sig nog lite stolt när han får hjälpa Signe. Hon sträcker sig ibland efter Nils och vill ha hjälp upp på fötterna ;)
Nils har varit jätteduktig med att vara utan blöja nu! Han har sagt till både att han behöver kissa och bajsa! Vi har till och med vågat oss ut, utan blöja på :)
Det var barnen det...
Jag har haft en madrömsvecka kan man säga....
Det jag kan tänka mig att ta upp här är att min rygg har visat sig från sin sämsta sida. Jag var på mamma-tjej-fest hos Helena förra lördagen. Det dansades en del.. så på söndagen lämnade ryggen in.. Och på måndagen kom jag knappt ur sängen. Jag masade mig iväg till jobbet. Det gjorde ont i nedre delen av ryggen och ner i båda benen hela tiden. I vissa rörelser gjorde det så ont så jag ville skrika rakt ut.. men jag överlevde måndagen och tisdagen.. onsdagen var det lite bättre... sen blev det lite bättre för varje dag. Men det gjorde ändå mycket ont. I lördags var jag i Värnamo på återträff med min gamla ridgrupp! Det gjorde ont att koppla när jag körde dit och det gjorde ont när jag red.. men idag kunde jag lägga ner Signe i spjälsängen och det gjorde knappt ont alls! Härligt! En sån befrielse!! Nu ska jag börja träna till vårruset!!
Helgen har varit kanon!! Det var en jättelyckad helg och det var så roligt att återse alla ridkompisar!! Vi åt lunch, visade bilder, red, åt på en restaurang i Värnamo och pratade.. på söndagen åt vi hotellfrukost innan jag körde till Loppan och klappade henne. Söta fina Loppan!! Hon luktar så gott :) Sen körde jag hem igen till min älskade familj!
Förra helgen hade vi besök av mamma och Sven. De firade Henriks födelsedag, lekte med barnen och hjälpte oss att få färdigt i källaren. Nu har vi lagt klinkers och målat i ett av rummen och funderar på att fortsätta ut i tvättrummet.
Idag har vi haft besök av mäklaren, så nu drar snart cirkusen igång ;) Det ska förhoppningsvis gå bra!
Vi väntar några veckor med att fota med förhoppningar om lite varmare väder och grönare trädgård!
Nu är det natten!
Godnatt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: