pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-01-27
22:13:20

"Ooooo nästan som mastaaaf!!"
Vilken toppenhelg vi har haft! Igår fick vi jättemycket gjort här hemma! Både i källaren där vi håller på att renovera lite, men även här uppe. Vi städade, tvättade, körde in ved mm.
Vid 17.30 var det tjejfestligheter ute i Kuggeboda som mamman var bjuden på :) Mycket trevligt! Vi åt och pratade och åt och åt.. Jag var inte stenhård med min LCHF-diet, men det kändes ändå ok. När jag kom hem vid 00.30-tiden så möts jag av tre vakna...! Nils hade vaknat (händer aldrig...) och detta resulterade då i att Signe vaknade... kuljul! Men efter en stunds vaggande och vyssande så sov vi allihop igen.
Henrik och Signe gick upp 8.30 (!!!) och jag och Nils vid 9.30 (!!!!!!!!) :D Lyxigt!!
Efter frukost bestämde vi oss för att promenera ner till Annie, Joakim och Arvid. Jag mockade till de små pållarna, Annie kom ut och vi tittade till hästarna innan vi gick in. Barnen lekte och sedan fick vi både lunch och fika! Ännu mer lyx! :) Precis innan vi skulle gå hem så testade Signe Arvids lilla motorcykel som går på batteri. Hon blev alldeles lyrisk ;) jag tryckte på gasen och hon höll hårt i handtagen. Efter ett tag lyckades hon gasa själv och hon sken som solen! Värre var det när vi skulle få henne att släppa motorcykeln.... :P Nils såg lillasyrran och blev såklart också sugen att testa så det gjorde han innan vi gick hem.
Vi hann bara innanför dörren och byta blöjor på barnen innan vi skulle iväg igen. Henrik skulle till verkstan och jag och barnen till stallet. Båda barnen somnade men Signe vaknade ganska snabbt igen... men hon åt lite mellis och höll sig go och glad tills jag hade tittat färdigt på Sandra och Prinsen :)
Ikväll när Nils hade duschat smörjde jag in honom med lite olja på armar och ben. Då sa han "Ooooo nästan som mastaaaf!!" ;) (massage) Gulligt tyckte jag!
Nähä, nu ska jag göra mig klar för natten. Nils (som ju har sovit middag idag) står här och lägger pussel i soffan ;) Pigg som en mört! Men han får sova snart han också.
Imorgon ska vi till öppna förskolan. Henrik stackarn ska till Lund med foten igen.
Ha en bra vecka!
 

Kommentar:
#1: Mamma :) Mormor :)


Vilken härlig aktiv familj. Kram till er alla. <3<3<3<3

2013-01-28 @ 20:24:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: