pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-01-21
20:29:25

"Jag är så jättejättetrött mamma"
I fredags var vi på Öppna förskolan. Nils var så hjälpsam på alla sätt :) Han hjälpte till med fikat, han fixade när det var dags för sång och han hjälpte alla när de skulle klä sina små barn innan vi gick hem. Gulle-Nils! Efter ÖF körde vi direkt till Värnamo. Vi landade hemma i "mommos" hus och åt innan vi gick ner till skolan där mommo jobbar. Först blev det pulkaåkning och bandy, sen lite inomhuslek.
I lördags hade vi bestämt att vi skulle till Vandalorum för att kolla på utställning och till badhuset för att bada. Innan dess, när barnen somnade i bilen, passade vi på att åka till Loppan för att klappa och pussa lite på henne. Min söta lilla häst! Lite senare på dagen bakades det bullar...... och JA, det är sketjobbigt med LCHF vid såna tillfällen....
Samma visa på söndagen när det var kalas för "gammamommo".... Värsta goa fikan!!!! och jag tog en bit mörk choklad, 86%..... hmm..
Det gick bra att köra hem, men båda barnen sov, vilket är likamed - två pigga barn hela kvällen lång. Så vid 23 gick jag o la mig jämte Nils och somnade för natten.
 
Idag har vi gjort Öppna förskolan igen. Det var trevligt! Vi var bara fyra mammor och 6 barn, så det var ganska lugnt idag. Signe sov två timmar mitt på dagen, det var allt. Hon är en riktig liten piggelina! ;)
I eftermiddags körde vi in lite ved. Nils var trött och sa hela tiden "Jag är så jättejättetrött mamma" så det blev bara tre kärror. Han hann ta en tur på sina skidor också innan det var dags att gå in. Efter mellis var han inte lika jättejättetrött längre :) Skönt det! Men det blev läggning vid 19 för båda barnen idag. Så nu har jag landat i soffan och stoppat i mig massa blomkål med kebabsåsdip. Gott!
Imorgon ska jag på utflykt :D Det blir kul!
Ha det bra alla!
 

Kommentarer:
#1: Susse

Kämpa på med lchf:n...du är jätteduktig! Jag hade aldrig löst det så bra som du på kalas:)

Ang din fråga:) japp det är jag på fotot på min blogg:)

Kram på dig!

Svar: Tack snälla Susse!! Ja, jag misstänkte att det var du på bilden, det var väldigt likt! Och likt Meia!! Kram!
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-01-21 @ 23:38:19
#2: Mamma :) Mormor :)

Det var inte snällt att läska dig med nybakta bullar. Det får vi göra i smyg nästa gång. Tack för att ni kom och förgyllde vår helg. Kram alla. <3<3<3<3

Svar: Men lite motstånd ska man väl ha!! Det var en nyttig prövning och jag klarade det!! :) Kram!!
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-01-22 @ 20:16:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: