pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-01-30
23:33:31

I händelsernas centrum....
Idag bar det av vid 9-tiden. Nils skulle till farmorn och farfarn och leka :) och Signe och jag skulle till badhuset! Vi hämtade upp Louise och Asgeir på vägen dit och mötte upp Susse och Meia vid badhuset. Signe blev överlycklig när vi kom till bassängen! Hon ville ner i vattnet på en gång. Hon ville inte att vi skulle vara stilla och prata inte.. nä hon skulle bara iväg! Söt och så glad! :)
Efteråt fikade vi i badhusets cafeteria. Barnen började bli trötta så vi körde bort och lämnade Louise och Asgeir och körde vidare till farmorn och farfarns place ;) Nils var ute när vi kom och ville inte åka hem. Men till slut följde han med. På vägen hem vaknade Signe som hade sovit i hela 20 minuter... och Nils somnade. När vi kom hem la jag båda i vagnen i hopp om att de skulle få sova sin skönhetssömn. Jag började vandringen nerför vår väg och plötsligt hör jag en smäll och en bil som får sladd och far in i räcket på stora vägen. Han blir stående på tvären och inte en bil eller människa så långt jag kunde se... Jag hade en brant backe, en äng och en brant backe till emellan oss så jag började springa med syskonvagnen uppför vår väg och ut på den stora vägen, sprang nerför och då hade det kommit en bil från varje håll och hjälpt föraren ut. Han hade klarat sig men var chockad. Efter en stund gick vi uppför igen (branta backar!!!) och möttes av brandbilen. Sedan kom två ambulanser också.. så vi blev ståendes en bit ifrån, blåljus är ju fascinerande när man är tvåochetthalvt ;) Vägen stängdes av så vi har haft en trafikerad liten grusväg utanför vårt i eftermiddag. Bussar, latsbilar och all möjlig annan trafik.
I efterhand har jag tänkt på att vi faktiskt var på väg nerför backen, för att sedan gå ut på stora vägen, för att fortsätta upp till vårt.... Hade vi varit några minuter senare så hade vi gått precis där bilen kom farandes... usch, hemsk tanke. Så idag har vi haft turen på vår sida!!!
Ikväll har jag och Nils varit på kalas hos Maja. Nils tyckte att det var såååå roligt!! Han älskar Maja, det är hans stora idol! Nils satt med de andra barnen och fikade och Maja hjälpte honom :) så gulligt! Efter ett par timmar blev Nils trött så vi fick köra hemåt. Men ååå så nöjd han var! <3
Imorgon är det rytmik på förmiddagen, sen ska vi hämta kusin Arvid på förskolan :) Roligt!
Ha det bra alla!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: