pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-01-17
22:01:46

"Fortare fortare fortare mamma!!"
Idag åkte vi in till city och gick på Småbarnsrytmik. Vi mötte upp våra goa kompisar Susse, Meia, Louise och Asgeir på parkeringen. Nils och Signe gillade verkligen sångstunden! Efter sången fikade vi och därefter var det lite lek. Tyvärr så hann barnen inte leka så länge innan det var slut.. stackars Nils, han hade sett fram emot att få leka med leran.. men han packade snällt ihop grejerna igen.
Signe somnade på vägen hem, men inte Nils. Signe sov ca 1 timma och det var allt för idag... Hon är helt otrolig, jag fattar inte hur hon orkar.. Visst, hon sover ju bra på nätterna nu.. vaknar för det mesta bara en gång och vill över till oss. Så hon behöver väl inte mer sömn då ;) Men hon är ju så liten!
I eftermiddags susade vi fram i pulkorna! Eller barnen susade fram, jag flåsade fram.. Det blev ingen pulka över till mig.... "Fortare fortare fortare mamma!!!" skrek Nils när jag sprang ner för vår väg det fortaste jag kunde :P Hahaha, en rolig syn vill jag lova! ;) Efter några turer upp och ner i en liten backe gick/sprang vi hemåt igen. Nils fick åka fort, runt runt på parkeringen, det gillade han.. tills han ramlade av pulkan och slog sig :(
När vi kom in gjorde jag pannkakor till barnen och lchf-pannkaka a´la Jenny till mig och Henrik. Det där "a´la Jenny" är inget att rekommendera..! Hon tror att hon kan slänga ihop något gott men det kan hon inte!! Recept Jenny, recept!! De är till för att följas! Ingen mer improvisation här!
Nä, nu ska jag få en lektion i hur man installerar ett nätverkskort..... bäst att följa instruktionerna noggrant!! ;)
Imorgon blir det öppna förskolan sen VÄRNAMO!
Trevlig helg till eder alla!

Kommentar:
#1: Mamma :) Mormor :)

Ett gott skratt förlänger livet. :)

2013-01-17 @ 22:37:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: