pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-01-01
22:18:01

Brummelisa!
Tillbaka till verkligheten och Signe heter numera Brummelisa ;) Nils gillar Bamse och häromdan pratade vi om vad alla heter i första och andra namn osv. Då sa Nils, världens gulligaste och mest eftertänksamma barn "Signe heter Brummelisa" Ååå så gulligt! Min första tanke var att han blandade ihop Elisabet med Brummelisa, men jag vet inte. Signe passar iaf ganska bra som en liten Brummelisa!
 
Julen har varit kanon! Julfirande hos mamma och Sven, god mat, trevliga människor runt oss och Rappakalja, som har blivit lite av en tradition vid alla sammankomster. Kul! Jag älskar att spela spel!
 
Förväntansfull!
Photo: Nu är det snart dags :-) någon har lite svårt för att vänta..
 
Jag hälsade på min älskade häst Loppi och hennes kompis Emmie också!
Photo: Fina Loppan!
 
Göteborg var också fantastiskt! Jag och Henrik tog det lugnt på vägen dit, stannade på Mc Donalds och åt i lugn och ro! Sen åkte vi vidare och checkade in på hotellet och tog en kaffe där innan vi stack vidare till Nordstan för lite shopping.
På kvällen var det dags för den efterlängtade trerättersmiddagen! Henrik åt pilgrimsmusslor till förrätt och jag tog en getost med pumpa till. Till huvudrätt åt Henrik ryggbiff och jag tog någon hjort. Till efterrätt blev det creme brulé för Henrik och Mascarpone parfait för mig. Jättetrevligt och mysigt! Efter middagen tog vi det bara lugnt på rummet. På morgonen njöt vi av en god frukost lääänge ;) innan det var dags för shopping igen! Vi fick mycket uträttat och hann hem till barnen innan de somnade för kvällen. Vi hade saknat dem mycket! <3
På lördagen åkte vi hem till Blekingeland igen! Och efter några timmar hemma åkte vi hem till Henriks föräldrar för den årliga kalkonmiddagen. Alltid trevligt! Även om vi var lite trötta efter allt farande.
Sammanfattningsvis så fick våra barn så galet många julklappar! Tack alla snälla och omtänksamma människor!!
 
Nyår firade vi hos Ninni och Ola med god mat och trevliga människor! Barnen skötte sig exemplariskt! Signe somnade runt 21 och Nils var vaken tills vi åkte hem vid 00.30-tiden. Jag kom på idag att det var Nils tredje nyår och även tredje gången han var med om tolvslaget då han varit vaken alla gånger ;) Han är väldigt duktig på att hålla sig vaken och att hålla sig lugn. Igår kollade han på film när de andra barnen gick och la sig.
 
Finaste nyårsfirarna!!! <3 <3 <3
Photo: Mina finingar <3
 
Signe har gjort stora framsteg i jul och både börjar krypa ordentligt och börjat gå längs med möblerna. Hon börjar bli en stor tjej, min lilla Signis! Idag visade jag ett litet kollage som mormor har gjort med bilder på oss. När jag frågade henne "Var är pappa?" så pekade hon på pappa, likadant när jag frågade om mig, Nils och mormor! Så duktig!
 
Idag har jag klarat av min (och Henriks) första dag med lchf!! Vi ska köra en kickstart med lchf och sedan köra nyttigt och mer motion i fortsättningen. Här är en bild på brödet vi har bakat:
 
Photo: Jag tycker att lchf-brödet ser väldans gott ut :-)
 
Nu ska jag sova och imorgon blir det utflykt med bästa Sandra och bästa Tess!
Ha det bra alla!
 
 

Kommentar:
#1: Tess

Ååå, vilka fina nyårfinklädda barn! Så söta!!
Tack för trevligt sällskap på utflykten!! Hoppas det blir fler gånger :-) kram kram

Svar: Tack själva!! Ja jag hänger gärna med, det vet ni :D Kram
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-01-04 @ 22:52:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: