pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-02-20
21:30:22

"Pip pip hurra hurra hurra!"
Fina fina Signe! Idag är det din dag! <3
 
Nu är det ett år sedan jag hade lite ajaj... ;) och Signe var på väg ut.Hon är född 22.42, bara några timmar efter att vi kom in på förlossningen.
Denna dagen började strax innan 7 då Nils vaknade (Yes! Rätt barn vaknade först!) Vi smet ut i köket och hämtade presenter och fika (Digestivekex) som vi hade förberett igår. Fika ska man ha på sängen när man fyller år, det måste ju vara lite speciellt! Smula i sängen, det kan man få göra några gånger om året! Vi gick in och sjöng för lilla Signe som bara sov och sov... vi sjöng en gång till.. men INTE ;) Nä, vi fick väcka henne. Hon fick öppna presenter direkt, Nils var så ivrig ;) Vi läste spöket Laban-boken som Signe hade fått och sedan åt vi frukost.
På förmiddagen var vi ute i en och en halv timma och skottade snö. Det har snöat nästan hela denna dagen. Förra året snöade det massor natten till den 21 feb när vi förflyttades från förlossningen till BB. Sen gick det ett par dagar och sedan var det vååååår!! Det ni! Tänk om det blir vår nu som kvällstidningarna skriver :D Det hade varit fint tycker jag!
 
 
Vid lunch idag så lagades det hamburgare som Nils hade beställt :) De serverades på rosa papperstallrikar med Barbie, jättefint! OCH supersmidigt med papperstallrikar som vi kunde slänga sen :D Det gör vi fler gånger tycker jag!
 
 

Efteråt fikade vi lite! Det måste man ju få när det är födelsedag! Signe också! Hon åt mycket och fort! ;) Kakmonster....
 
Efter fikat dammsög vi, det behövdes! Signe tyckte att det var skoj! Sedan blev Signe trött och jag gick ut o la henne i vagnen. Jag skottade lite till innan jag gick in och duschade. Nils kollade på tv så länge. Precis när jag var klar hörde jag att farmorn och farfarn körde in på tomten :) Nils gick och öppnade och jag hann iaf klä på mig ;) Vi började laga lite mat och då kom gulliga Tess och Sandra med presenter till Signe och till Nils <3 så snälla!!
När Henrik kom hem åt vi middag och fikade (IGEN!) Gott! ;) Sen var det läggdags för barnen och farmorn och farfarn åkte hem.
 
Imorgon kommer Ramona och tjejerna hit! Kul! På eftermiddagen ska Sandra och Elin träna för Ninni... kanske åker dit och tittar. Sen är det möte i stallet för alla som ska rida lag och jag ska försöka återberätta vad Björne sa när vi lyssnade på honom i Olofström.
Oj, va mycket skoj denna veckan!!
 
Ha det bra alla!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Mamma :) Mormor :)

Ja kära nån vá ni har firat, och det ska man. Det är ju bara födelsedag en gång om året och dessutom är det ju bara en gång man fyller ett år. Det gäller att fira ordentligt. Så underbart roligt ni verkar att ha haft det. Många kramar till er alla. <3

Svar: Kram <3
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-02-20 @ 22:40:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: