pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-02-25
22:44:30

Helgrapport!
Denna helgen har varit kanon! I fredags var jag bjuden till Susse på middag och tjejsnack! Mycket trevligt!! Björn och Meia var hemma hos Henrik och barnen, det var toppen. De hade också haft en bra kväll.
I lördags åkte jag och Signe till stallet och Henrik och Nils till farmorn och farfarn. I stallet var det hoppträning för Ingela. Signe sov som en stock utanför ridhuset i tre timmar ;)
På lördagkvällen var vi hos Hanna och Andreas. Vi åt god mat, pratade och kollade på Melodifestivalen. Jätteroligt att träffa alla mammor och pappor!
Söndag morgon var det väckning vid 04.30.... suck. Jag gick upp eftersom jag hade fått lite sovmorgon på lördagmorgonen. Vid 6.30 skulle jag åka ner till Anglemåla. Henrik hoppade upp (aningen överdrivet..) efter den långa sovmorgonen och tog över ;)
Strax efter 7 rullade bil och släp mot Helsingborg med Freydis. Det gick bra att köra. När vi kom fram röntgade de Freydis hovar för att se hur det såg ut. Hon hade fång och det kan göra så att hovbenet förflyttar sig, hovbensrotation och hovbensförsänkning. Freydis hade både och på framhovarna. Tråkigt... men det fanns ändå hopp om att hon skulle klara sig! De skulle köra en ordentlig kur med Butta, frigolitskor och kylpåsar. På fredag skulle hon ev få komma hem om det går på rätt håll.
På vägen hem tog vi svängen om Flyinge där bruksprovet är i full gång. Ninni red Edinyo, hennes och Cattas hingst. Det gick bra! Edinyo skötte sig kanon! Efter ritten fikade vi i restaurangen innan vi åkte hem.
På vägen hem var det en del snö på vägen så det gick ganska sakta.. men hem kom vi! Det är vi glada för :D
 
En liten rapport om mina fantastiska små barn :)
Nils börjar bli en stor kille! Jag är så stolt över honom! Han är en klok kille med stor fantasi! Han pratar mycket om kalas och födelsedagar nu när Signe har fyllt år. Idag var vi på Elins kalas och då kom det upp igen ;) Nils tycker att det är hans tur att fylla år snart.. men det är ju några månader till. Han räknar på fingrarna hur många år han ska fylla och vad Signe har fyllt. Vi är inte alltid överens ;)
Idag var vi och handlade present till Elin innan kalaset och Nils gick med. Han vill gärna springa iväg och jag försöker säga till honom att han måste hålla sig runt mig så att han inte försvinner ifrån mig.. men han tycker att det är lite kul att försvinna (hjälp!) Han gömde sig bakom klädhängarna i affären och sen kom han fram och sa; "Jag hittade dig mamma!" Hmm, ja denna gången gjorde du ju det..
Signe har gått och gått idag! Vissa dagar väljer hon att krypa men det blir fler och fler promenader. Hon säger mamma och pappa och (kanske) Nils också. Pappa säger hon allra mest och vill gärna ropa på "Bappa" ;) "Baaappaaa, baaappaaa!"
Hon vinkar gärna och mycket! När Henrik ska åka till jobbet och när han kommer hem så står hon i fönstret och vinkar så glatt. Hon har även lärt sig lite rörelser till sångerna vi sjunger på öppna förskolan, bl.a. Imse vimse, I ett hus och Pippisången.
 
Imorgon ska vi gå på promenad med Susse och Meia! Det ska bli kul! Vi ska gå/springa vårruset i maj så nu är det väl kanske dags att börja springa också... Jag är ju tävlingsmänniska från topp till tå så det är ju bara vinna som gäller ;P
Imorgon kväll har vi årsmöte med ridklubben. Det ska bli roligt! Alltid trevligt att träffa alla klubbkompisar!
 
Nähä, godnatt hörrni!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: