pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-02-26
22:21:53

"Fortare mamma, fooortaaaareee maaammaaa!!"
Idag träffade vi våra föräldragruppskompisar Susse, Rebecca, Johan och deras barn Meia, Ville och Samuel. Vi gick en rask promenix i Listerby innan vi stannade till vid lekplatsen. Barnen lekte lite innan vi gick vidare hem till Susses och Meias place. Där fick vi kaffe, smörgåsar och kex. Det smakade så gott efter att vi hade varit ute en stund i kylan.
Nils somnade på vägen hem och fick sova en stund i vagnen. Signe sov under promenaden så hon var pigg. Hon tömde ryggsäcken medan jag lagade köttfärsgratäng. När Nils hade vaknat till åt vi middag, det var gott!
När Signe skulle sova ett andra pass gick vi ut allihop. Nils åkte pulka "fortare mamma, fooortaaaareee maaaammaaa!!" Jag sprang så fort jag kunde med honom i pulkan efter, bra träning ;) Vi tog en tur till vår branta pulkabacke också, men där hade solen legat på så där var ingen snö alls. Härligt tycker jag! Synd för Nils.. men han åkte på rumpan två gånger ändå.
Ikväll har jag varit på årsmöte för Yxnarums ryttarförening. Mycket trevligt! Vi åt smörgåstårta och fikade med kaka och kaffe, gott! Jag blev omvald i tävlingssektionen och även representant till distriktet. Jag ska vara lagledare för ponnydressyren i år igen och jag har även fått med mig en Newbodykatalog hem. Så nu ska här säljas Newbody! En pokal och ett presentkort fick jag också för lagledarinsatsen under 2012.
Imorgon får vi nog ta en tur till staden och inhandla inneskor till mig. Jag ska ju börja jobba på måndag! Bara måndagar och tisdagar, men spännande!
Ha det gott!

Kommentar:
#1: Mamma :) Mormor :)

Det har varit en aktiv dag kan vi läsa. Nils räds inga höga hastigheter hör vi, är han mände lik sin far? det lät gott med köttfärsgratäng. Det ska jag göra snart tror jag. Grattis till pokal och presentkort. Kram till er alla.

2013-02-26 @ 22:50:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: