pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-02-18
22:31:59

Dåligt med uppdateringen.....
Nähä hörrni, vad ska man säga... jag lyckades mindre bra med att uppdatera bloggen varje dag ser jag... suck. Men, här är jag nu! Hur ska jag sammanfatta dessa (ca) två veckorna sen sist då..??
Lilla Signis har börjat gå! Mer och mer för varje dag :) Hon är så lugn och metodisk, vill inte ramla. Så söt!
 
Bild: Åå hej vad det går!
 
Nils har haft någon slags utvecklingsperiod där han har börjat förstå mer. Han frågar mycket och funderar. Han försöker ordna det som han har gjort fel, ex kastat något, knuffat på Signe. Han säger "förlåt Signe, förlåt" och klappar så fint. Han säger många gulliga/roliga saker varje dag.
Jag: Du har så fina fötter! Nils: Nä dom är inte fina, dom är sönder! Jag: Va, är de sönder, var då? Nils: Här! (pekar mellan tårna) Vi måste laga dom! ;)
Mina goa barn! Ni är det bästa som har hänt mig!!
 
Förra veckan var Emmie, Helen och min fina Loppan-häst på besök!! Loppan bodde i sitt gamla stall och Emmie och Helen fick bo hos oss. Emmie tränade för Ninni både måndagen och tisdagen. Dag två gick kanonbra!! Ninni hjälpte dem så bra och de lyckades få fram jättefin mellantrav på min lilla häst! Så kul! Så nu är hon dyr! ;)
 
 
Loppans mamma Brownie!
Bild: Äldst och piggast.... 3 rejäla bocksprång blev de på 25-åringen idag ;)
 
I helgen firade vi Signe som snart ska fylla 1 år!! Vi hade drop-in-fika och det fungerade alldeles utmärkt! Jag tror att alla var nöjda och glada :) Signe (och Nils) fick jättemånga fina presenter!! Tack alla!!! Jätteroligt att träffa alla under helgen! Mormor och Sven stannade två dagar, mycket trevligt! Mormodern bidrog med en massa bullar, kakor och tårtor!!! Frysen är full!! Hoppas på att de snart kommer hit igen och fikar... :D
 
Annars har de senaste veckorna bestått av lek med Arvid, öppna förskolan, rytmik, stall, tävlingssektionsmöte hos oss, besök hos mormor och Sven, renovering av källare... Ja, säkert lite annat också, men nu är det tomt i huvvet!
Jag bjöd på semlor på tävl.sekt-mötet ;)
Bild: Semlorna vi dukade på igår :)
 
Ha det bra alla!
 

Kommentarer:
#1: Mamma :) Mormor :)

Tack så mycket för helgen. Det är så härligt att få dela tid med er. Nu förstår jag på riktigt det där med livets efterätt. Underbart. Kram till er alla. <3

Svar: Tack ska ni ha!!! När kommer ni och fikar..?? ;) Vi har ju hur mycket som helst!!! Kramar <3
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-02-18 @ 22:37:51
#2: mamma/svärmor/mormor

Fikabrödet har ni väl användning för snart igen när det är nästa fördelsedag i familjen . :) <3

Svar: Ja, det kommer ju absolut till användning :D men det gäller ju att vi får några gäster till kalaset då ;)
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2013-02-19 @ 11:25:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: