pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-11-27
23:22:27

Vindruvorna sover
Hemmamys idag!
Började med frukost och bad av liten Signebus. Signe hade gärna badat hela dagen om det hade gått. Hon älskar det! Därefter städning och sortering av leksaker, barnen hjälpte till :P
Var ute en sväng. När Signe hade somnat i vagnen och jag hade parkerat henne på baksidan, gick jag tillbaka till Nils som jag hittade sittandes på en sten intill trädgårdslandet med en bit gräslök i handen. Den doppade han i vattnet på sin cykel och tuggade i sig ;)
 
 
 
Sen gick han en runda i trädgården och när han kom tillbaka sa han "Jag hittar inga vindruvor mamma", nä det ser ju inte så muntert ut ;) Vinrankan har gjort sitt för detta året.
Jag och Nils lagade sedan god mat. Klyftpotatis med persilja, korv, god sås och riven vitkål i Örtagårsdressing. Barnvänligt men gott för mamman också!
Eftermiddagen spenderades på lekplatsen. Vi hade smörgås och clementin med oss. Barnen gungade och lekte i sandlådan. Sen ville Signe sova lite. Nils klättrade på klätterställningen och var riktigt duktig! Han var så nöjd!
 
 
När vi kom hem ville Nils baka. Det fick han. Jag hjälpte bara till lite. Chokladbollar blev det.
 
 
Ikväll har vi tagit bilder till årets julkort. Det blev ganska bra, jag hoppas att någon av bilderna blir bra till julkortet. Signe somnade samtidigt som Nils vid 20-tiden idag, men sen vaknade hon och var vaken till ca 22. Nu hostar hon jättemycket och hela tiden... stackars liten! Men hon hann träna lite på att åla här ikväll och fick riktigt bra kläm på det! Hon var så stolt när hon kunde åla efter mig ut i köket ;) Snart snart ska hon nog börja krypa :)
 
Nu är det sängen! Godnatt!
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Mamma :) Mormor :)

Älskade barn så goa och glada. Så mycket de får vara med om med sin duktiga mamma. Kram till er alla. <3

2012-11-27 @ 23:40:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: