pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-11-14
22:06:21

"Tyyyst Sinne!! Mamma kör till affääären!"
Photo: Tack för en Härlig förmiddag i brunnsparken med promenad och lekparksbus:)
 
De här sötingarna har haft en date idag ;) Sötaste storebrodern var också med! Vi träffade Meia och hennes mamma Susse i Brunnsparken och gick sedan en runda i Brunnsskogen. Mycket prat och mycket trevligt! Efter fettbrännarrundan satte vi oss vid lekparken och drack kaffe och gav barnen mellis. Efter lite lek åkte vi hem.
 
Restaurangen bjöd på delikat farligkorv och spagetti idag! Mumsfilibabba! Inte en enda grönsak till... om inte ketchup räknas :P
 
Den nyinköpta leran har även idag använts flitigt! Nils bakar, kavlar och pressar ;) Tillbehöret som påminner om en sån där maskin man kan tillverka egen korv i, är lite bräcklig. Själva mallen som bestämmer om det ska bli smala eller tjocka korvar lossnar om man pressar på för hårt. Så när jag stod i köket hörde jag Nils säga "Nu bli mamma och pappa aaarga, jag gjorde något dumt" Men det var bara den där dumma grejen han menade som brukar lossna. Den är ju bara att sätta dit igen :)
 
När Signe sov i eftermiddag (i 3 timmar!!!) så tog jag tag i barnens klädlådor. Sorterade bort för små kläder för att göra plats till nytt :D Jag vek lite annan tvätt och sedan gjorde jag en blåbärspuré till Signe. Nils och jag åt blåbär, mjölk och lite cornflakes till mellis innan Signe vaknade. Vi hade jättekul åt att tungan blev alldeles blå :P Det är så mysigt att få egen tid med Nils ibland! Han behöver verkligen det! Han pratar och är så glad. Signe behöver också egen tid och det får hon! När vi har träffar med föräldragruppen så åker vi ibland själva medan Nils roar sig hos farmorn och farfarn.
 
Idag när vi skulle handla på Maxi så skrek Signe lite missnöjt i baksätet.. Nils försökte få henne att sluta och skrek på sin sida "Tyyyst Sinne!! Mamma kör till affääären!" Maxi hade för övrigt kundkväll!! Ca 1000 bilar på parkeringen..! Kul med två trötta barn och ett Maxi som påminde om Gekås i Ullared! Men mycket gott att smaka på! :D
 
Go´kväll!

Kommentarer:
#1: Susse

Som jag sa...du skriver så bra!
Wow 3 timmar!! Härligt med mystid med Nils! Han är så go och vilka roliga meningar det ploppar ut ur hans mun:)
Tack för en trevlig förmiddag!

Svar: Tack själva Susse!! Jättetrevligt! Ja de är för goa barnen! Meia är ju så söt och så pigg hela tiden! Goding! Vi ses kanske imorgon!
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-11-14 @ 23:42:38
#2: Mamma :) Mormor :)

Så söta småttingar på bilden. Lilla Signe, go och glad.
Nils kommer nog att lära Signe mycket. Han vet hur det ska vara. Tyst när mamma kör bil. :) Du skriver så bra Jenny, jättekul att läsa. Kram

Svar: Hihi, ja de är så goa!
Tack, tycker du det? Kram
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-11-15 @ 23:59:08
#3: Syster/moster Ida

Å, vad jag skrattade åt Nils kommentar om den dumma mallen. Jättekul att läsa om vad dom små hittar på! Men det är lika kul att läsa om dig & Henrik ;)

Keep up the good work!
Kramar från Adi

Svar: Hihi, ja de är skojiga :)
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-11-21 @ 22:14:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: