pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-11-06
21:06:04

"Hon har blive stor!!"
Idag har det blivit en del pannkakor och kokta ägg.. Nils har haft feber idag och inte haft någon vidare matlust. Men pannkakor funkar alltid, ägg går också och gärna lite skivbar levertjohej!
Så denna dagen har varit väldigt lugn. Vi har gått på två promenader, lagat fiskgratäng, kollat igenom foton som ska skickas efter, kollat på film och mamman har även hunnit med en shoppingtur till Minta (heter det väl nuförtiden?) och ÖoB. En födelsedagspresent till världens bästa Ninni med sambo är inhandlad och även en del smått och gott till Halloweenfesten som ska gå av stapeln den 17 november! JAG ska ha Halloweenfest med mamma-gänget, här hemma hos oss! Jag har en del att ta igen efter alla fester som de andra har ordnat när jag har varit gravid och ammat. Och jag har på något konstigt vis trissat upp detta så jag till och med har blivit lite stimmig och nervös ;) Jag vill så gärna att det ska bli bra och att alla ska ha roligt!! Om inte det blir århundradets fest så kanske årets... eller iaf månadens fest :D Kul ska det i alla fall bli!!
 
Åter till denna dagen.. Nils som fick sova 13 timmar i natt var, trots febern, utvilad och på sitt allra bästa humör idag! Han började dagen med en lång diskussion som handlade om vad alla heter. "Va hete Sinne då?" (Det skulle vara alla namn) Det fortsatte med mamma, pappa, farfar och Arvid. Sen gick det över till "Va hete lampan då?" Sedan kom ugglan, trädet, blomman osv. Många funderingar i en 2-årings huvud. När barnen sedan satt och lekte hörde jag Nils säga "Sinne, hete du Lisabet? (E)Lisabet hete du Sinne!" Gulle-Nils!
 
 
Signe lyckades få tag i pennan och Nils sa förvånat "Hon har blive stor!!"
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: