pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-11-26
21:25:14

"Är du hostnödig?"
Trots huvudvärk och en inimini-förkylning så har denna dagen bra! Jag fick sova lite mer i natt och det är jag så tacksam för! Jag var tydligen inte så poppis hos Tomten...... Jag har väl inte varit tillräckligt snäll under året... eller kan det vara så att han faktiskt inte läser min blogg..! Jag får göra ett nytt försök att önska mig något vid jul :)
 
Idag ansåg mamman att barnen var tillräckligt friska för att åka till Öppna förskolan! Kanon! Vi trivs så bra där! Och så många vänner vi har fått därigenom! Det är verkligen ett mysigt ställe att vara på! Alla är så lättsamma och trevliga! Nils var med och sjöng högt och tydligt idag :) Roligt att han vågar! Han stod under "fallskärmen" när Maria började sjunga "Bygga guds rike" och Nils tog i från tårna, med sitt allra djupaste RRRR i "rike" ;) så skojigt! När vi skulle köra till öf idag så kom Nils på ett nytt ord! Begåvade pojk ;) Signe hostade och Nils la huvudet på sne och frågade med sin allra mildaste röst "Är du hostnödig?" Hihi, det ordet ska jag börja använda :D
 
Eftermiddagen flöt på ganska snabbt! När Henrik kom hem så jobbade han både innan, efter och under tiden vi körde till affären... Det gäller att vara effektiv! ;)
I affären körde Nils den där bilen framför kundvagnen och Signe satt i barnsitsen. De är så duktiga när vi handlar, trots att de är trötta!
 
Imorgon är en helt tom dag i almanackan... Skulle vilja göra ett pepparkakshus men då måste jag sätta fart med degen nu ju.. det orkar jag inte.
 
Nähä. Tjingeling!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: