pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-02
21:33:38

Snö och första advent!
För en liten kille är ju snö något fantastiskt, något man kan ha så väldigt roligt med! Jag lyfte upp Nils vid fönstret och visade honom den snötäckta trädgården och han blev så lycklig! Ja, jag vet att många hästmänniskor avskyr snö och det förstår jag. Allt blir så mycket tyngre när det är snö och kallt. Vattenkopparna fryser, hästarna blir busiga och det är rysligt kallt i alla ridhus. Men, jag har ingen häst hemma i år så jag tycker att det är toppen med lite snö! :)
Vi hade en mysig första advents-frukost. Väldigt stämningsfullt med snö, adventsljus, julmusik och glada barn! Förmiddagen gick åt till att städa, åka pulka, laga mat, adventspynta (för det har vi inte hunnit i veckan...) och köra in ved. Eftermiddagen spenderade vi i Ronneby city där det var julskyltning. Vi köpte varsin lussebulle och jag träffade en av mina klasskamrater från universitetet, Anette. Det var roligt att se henne! Sen handlade vi på Willys och åkte hem. Där någonstans gick allt fel för lille Nils... Han var så trött! Han skrek och grät och ville inte åka hem, sen ville han åka hem, sen ville han inte, sen ville han... Nu hade ju inte Nils möjlighet att få välja givetvis, vi skulle ju hem. Vi lyfte in arg Nils i bilen, tog på bälte och körde hem. Helt lugnt blev det inte förrän efter vällingen strax efter 19 när han somnade. Jobbigt för honom.. Signe somnade vid 20 ungefär och nu är det nog dags för sängen för mamman också.
Godnatt!

Kommentar:
#1: Tess

Såg inte er på julskyltningen ju :-( Vi var också där och jag tänkte på er!! Simons klass sålde kakor på torget. Ganska kallt att stå till där. Men det var bara en timme, som tur var..... kram

Svar: Ja jag tänkte på er och tittade efter Simon ;) Men jag tror inte vi var där förrän efter kl 15. Kram
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-05 @ 20:20:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: