pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-12
21:45:03

Oväntat besök!
Photo: Är detta såna där som brukar vara tama..? Ankor? De är på besök hos oss nu..
 
Jag blev ganska förvånad när de här två stod i vår trädgård i eftermiddags ;) Jag hade gått till dörren för att låsa upp och när jag vände mig om stod Nils där tillsammans med två pippifåglar! Jag var inte helt säker på om jag var vaken eller om jag drömde, det kändes så overkligt :P Eftersom jag har sett fåglar av den här typen i en trädgård på Gärestadvägen så ringde jag först till ett grannhus och sedan till det rätta huset för att fråga om de saknade några fåglar. Men de sa att jag kunde låta dem gå. Jag vet fortfarande inte vad det är för sort... men de var snälla och tillgivna. De hade nog gärna följt med oss in :)
 
Tidigare idag körde vi ett race med dammsugaren, lagade mat, grävde snöhyddor och gångar och gjorde julgodis.
Granen har fått stå upp hela dagen! Jippi! Men vi har fått flytta upp julgranskulorna för att inte Signe skulle äta upp dem ;) Jag är lite rädd att hon ska krossa dem, tror faktiskt att det är möjligt..
 
Nähä, jag borde fixa med julkorten.. men jag tror jag gör det imorgon.. jag borde även duscha.. så får det bli.
 
Guten Nacht!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: