pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-05
22:47:20

Oj va mycket skoj ;)
Vecka 49 är fullklottrad i vår kalender! Men ack vilken kanonvecka :) I måndags var det bara Öppna förskolan och snöskottning på schemat. Jättetrevligt på öf och att skotta uppfarten här gick också bra! Nils lekte i snön under tiden jag skottade, Signe sov.
Igår hade jag tid på vårdcentralen på förmiddagen. Jag skulle (för typ femtioelfte gången i mitt liv) spola öronen. Men senast jag var och kollade öronen var nån gång 2010, jag minns att Nils var liten. Men då kollade jag bara så att det var okej att spola efter öroninflammationen 2009, sen blev det inget av spolandet. Då, 2010, sa de att jag behövde spola. Men nu, igår, sa Ingrid (som vi känner från BVC) att det inte fanns något att spola!! Så nu ska jag gå vidare med detta för att se om jag hör dåligt på grund av något annat.. suck. Ja, det är väl lika bra kanske.
Igår eftermiddag var jag och barnen hos Annie och Arvid. Vi bakade pepparkakor, lekte och pratade. Mycket trevligt! Julmys!!
Strax innan 19 på kvällen mötte vi upp Henrik i stallet. Det var dags för träning inför julshowen igen. Det gick bra! Henrik har faktiskt talang! :) Efter kadriljträningen så var det dags för luciaträning. Vi sjöng katastrofalt dåligt ;) men det blev lite bättre efter lite coaching från mammor och pappor som var med och lyssnade. Sen var det dans... som JAG ska vara med på!! Som inte kan lyfta vänster ben och höger arm samtidigt!! Men men, om jag får säga det själv så är jag himskanes doktig ;) Haha!
Idag hade vi bokat in en pulkadate med Susse och Meia vid 10. Vi hade så mysigt och roligt! Först åkte vi fort fort i backen. Nils tyckte att det var så roligt!! Han åkte själv och skrek av skratt :D Men sen, ramlade han ur pulkan och skrapade sitt ansikte mot den hårda snön... :( Stackars Nilse!! Han blev lite ledsen och det blödde. Sen åkte han inte mer... inte så bra. Men vi får testa att åka pulka nån dag framöver så att han inte blir rädd. Så synd att det blev så, han som var så modig och flög fram i pulkabacken.
När vi hade kommit hem här i eftermiddag så sov Signe. Nils och jag var i vardagsrummet. Jag tror vi skulle bygga lego eller något liknande när Nils skuttade ner från soffan, skyndade mot köket och ropade något i stil med "Vänta lite, jag ska bara kolla Signe". Hihi, jag kände verkligen igen mig där ;)
Ikväll var jag i stallet och tränade inför "vårt" nummer till julshowen på söndag. Vi skrattade och hade så kul! Jag hoppas att publiken kommer att ha lika roligt som vi hade idag, då blir det lyckat :D
Imorgon är det föräldragruppsträff för Signe och mig hos Louise och Asgeir! Det ska bli roligt! Nils ska roa sig hos farmorn och farfarn :) De pratade om att de hade en snowracer, kanske blir det en tur på den :)
Nähä, sängen har ropat efter mig en bra stund nu. Bäst att lyda!
Godnatt!

Kommentar:
#1: Mamma :) Mormor :)

Ojojojoj...så mycket ni hinner med. Glöm inte och sitt ner och njuta av advent. Men det hinner ni säkert också.
Stackars Nils i snövurpan. Det är lätt hänt. Kram <3

2012-12-08 @ 22:32:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: