pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-10
21:45:25

"Jag ska bara pussa henne och krama lite"
På ca 3 timmars shopping, med fruuuuktansvärt långa köer överallt, lyckades jag ändå få tag på allt det här:
  • Vinteroverall till Signe
  • Regnkläder till Signe
  • Regkläder till Nils
  • Byxor till Signe
  • 2 par byxor till Nils
  • En tröja till mig
  • Ett par kuddfodral
  • Mascara, joggingbyxor och mat på Maxi
Jag är jättenöjd! Jag var så effektiv och det var tur, hade aldrig lyckats hinna med resten av dagens aktiviteter annars. Var hemma och vände innan vi åkte till stallet för genrep av julshow. Det gick ganska bra. Hem igen, åt, duschade och åkte till Jessi, Martin och Mimmi för glöggfest! En mycket trevlig tillställning!
 
Igår gick vi ut på morgonen för att åka pulka och söva Signis. Sen kom mormor och "fabo Fenn"! Vi roade oss med mer pulkaåkning, matlagning och lek. Sen åkte jag iväg till stallet för att förbereda julshowen. Vi hämtade granris och pyntade ridhuset så fint! Sen var det dags för showen som alla medverkande hade övat till så länge.
 
Vi började med ett luciatåg. Henrik, Nils och Arvid var också med och gick i tåget. Jag var klädd som mus ;) till mössens julafton. När lucian nästan var slut släcktes ridhuset ner och alla i luciatåget började gå runt och viska. Sedan tändes det och alla började dansa ett inövat program. JAG, Jenny-helt-utan-koordinationsförmåga, lyckades ta mig igenom denna dans och var mycket nöjd med min insats :) Jag tror att publiken gillade det!
Henriks ritt i "Tomtegubbakadriljen" gick också bra! Han skötte sig galant! Vår "fjärde ridlektion" gick också okej tycker jag.
 
På väg hem spydde Signe en gång i bilen. Det har hänt nån gång innan så vi trodde inte att det var något särskilt.. men lite senare så spydde hon två gånger till! Sista gången var över hela hennes säng, hela mig och hela Signe.. Tog upp henne och gick direkt till badrummet och satte henne i baljan. Stackars Signe, mitt i natten nästan... Hon var alldeles blek. Jag och Henrik förberedde oss på en riktigt jobbig natt men jag vaknade bara av Nils som drömde något och av att jag var törstig. Sen vaknade vi förvånat vid 7.30 i morse! Inga fler spyor efter midnatt och än har ingen annan insjuknat! Skönt det!! Jag brukar ju ALLTID få det annars! Men det kommer nog... så jag behöver ju inte va ledsen ;)
 
Denna dagen har gått åt till att skotta! Vi har fått minst 20 cm snö sen igår. Vår uppfart tar några timmar att skotta, men jag tycker att det är roligt! Jag skottar gärna! Imorgon och kanske i övermorgon kommer jag inte skotta lika gärna dock... Jag är nästan säker på att den där ischiasen kommer att vara ganska eländig då! Men vi har fint i vår trädgård nu i alla fall!
Nils har varit så gullig mot Signe den senaste tiden! "Såja Sinne, det är bra nu" "Jag ska bara pussa henne och krama lite" och så kör han sin Bobbybil med Signe i gåstolen tätt efter ;) "Siiinneeeeee!!!!!" skriker han när hon inte hänger med. Det är så roligt att se när de har sån glädje av varandra!!
 
Imorgon blir en hemmadag igen. Vi vågar oss inte ut bland folk förrän på onsdag. Vi vill absolut inte smitta någon! Henrik jobbade hemma idag och gör nog det imorgon också. Nils har blivit ordentligt förkyld också så det får bli lite vila för honom.
 
I helgen blir det nog en tur till Ullared! Det ska handlas juklappar, i alla fall till alla barnen. Vi har bara handlat ett par klappar så det börjar bli lite stressigt nu tycker jag.. :P
 
Tjingeling!
 

Kommentarer:
#1: Susse

Härligt att showen gick bra!!
Hoppas inte ni blir sjuka ni också:(

Låter som ni haft en toppenhelg om man bortser från spyorna!

Svar: Ja allt har varit kanon förutom spyorna ;) Hoppas att vi kan ses snart!
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-10 @ 21:52:59
#2: Mamma :) Mormor :)

Tack för en härlig söndag med er och barnen. Det är alltid lika roligt att komma till er fina familj. Roligt att se er gemensamma insats i julshowen i Yxnarum tillsammans med många andra mycket duktiga "hästmänniskor". Tråkigt med spysjuka bara. Stackars lilla Signe.
Kram alla. <3

Svar: Ja tack själva!! Vi ses snart igen! Kramar! <3
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-10 @ 23:04:15
#3: Cilla

Det låter som att man skulle tagit sej i kragen och gett sej iväg till Yxnarum...Jag är alldeles för lat, jag vet det, men jag klarar inte mer än en aktivitet per dag och på söndagar är det mormorspöket som gäller. Det ser fint ut på bilderna och Nils och Arvid är så fint rosiga om näsan! Hoppas ni inte spyr mer!

Svar: Ja du skulle varit där Cilla! Men man hinner inte alltid allt man vill hinna! Inga fler spyor här som tur är!!
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-11 @ 07:34:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: