pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-19
20:53:10

I väntans tider....
Nu är det juuul, här i vårt huuus!!
 
Photo: Nissarna ;-)
 
Ja, nu är det snart jul :) Så mysigt! Jag längtar verkligen efter att få umgås med familj och släkt! Vi har det alltid väldigt trivsamt på julafton med god mat och trevligt sällskap. Vi brukar åka till kyrkogården på förmiddagen för att tända ljus. Sen äter vi lunch hos mamma och Sven. Moster Marie, mormor och alla syskon + barn kommer nån gång på förmiddagen eller mitt på dagen, vi kollar på Kalle, får besök av tomten och äter igen. På kvällen blir det nog några vändor Rappakalja! Detta året har jag lagt till en aktivitet ;) Tipspromenad! Alla har fått skicka varsin fråga som handlar om dem själva. Jag sammanställer och sen kan alla vara med och gå rundan. Alla har alltså minst ett rätt ;) Det blir nog skoj! Mamma har också föreslagit en aktivitet så vi har i år köpt varsin 20-kronorsklapp också. Annars har vi fått tilldelat en liten lapp med ett namn på personen vi ska handla till. Jag har köpt julklapp till.... Nä det säger jag inte än :P
I vanliga fall brukar vi åka hem för att fira jul med Henriks släkt på Annandagen, men i år blir det den 29de istället. Det brukar vara kalkonmiddag och lite julklappsutdelning. Mysigt!
Så i år stannar vi kvar i Värnamo en hel vecka. Sista två dagarna ska jag och Henrik spendera i Göteborg! Bo på hotell, äta gott och shoppa! Barnen får vara hos mamma och Sven.
 
Idag har vi varit och hämtat kusin Arvid på dagis! Så nu vet Nils vad ett dagis är för nu har han sett ett :) och nä, han ville inte gå på dagis när jag frågade ;) (trodde att han skulle svara ja.. så jag fick ju berätta om alla roliga leksaker som de hade där..)
När vi kom hem åkte vi pulka på gräset..... och åt mellis i pulkorna och kastade stenar i bäcken. Sen gick vi in. Medan grabbarna lekte och byggde ihop en tågbana så lagade jag och Signe mos, fiskpinnar och ärtor. När vi hade ätit hann kusinerna leka en stund till innan pappa Joakim kom och hämtade Arvid. Nils var nöjd och glad och trött. Signe var också trött. Så idag somnade barna innan kl 20.
 
Nähä, nu ska jag sätta lite etiketter på klapparna.
Stressa lugnt inför julen och ha det bra!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Mamma :) Mormor :)

Jag längtar också. <3

Svar: <3
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-19 @ 22:14:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: