pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-07
21:53:42

Huvudfotingar :D
Igår var Signe på date med sina polare hos Louise och Asgeir! (Mamman var också med) Det var mycket trevligt och vi fick jättegott fika!! Signe sov när vi körde ut Nils till farmorn och farfarn och vaknade när vi kom fram till Louise och Asgeir. När vi sedan körde därifrån somnade hos igen. Vi körde till Johannishus och hämtade kusin Arvid på hans dagis och Signe sov så hårt så det var bara att packa ut vagnen och låta henne sova utanför medan jag hämtade Arvid. Sen körde vi till farmor/mormor och farfar/morfar och Nils, då vaknade hon igen. Nils ville leka lite med sin kusin så jag och Signe åkte och handlade under tiden. Signe var pigg och glad nästan hela tiden, men hon var inte helt glad när jag lyfte henne i och ur bilen hela tiden... tur vi inte gör det varenda dag :P När vi kom tillbaka efter shoppandet så ville inte Nils följa med hem.. men efter lite övertalning så gick det. Båda barnen somnade på vägen hem.
Idag har det varit julavslutning på Öppna förskolan. Det var jättemysigt! Vi samlades i kyrkan och sjöng. Nils var tomte och Signe var pepparkaka ;) Jag tog lite bilder med systemkameran som jag kan slänga in här sen. De måste bara gå genom den stationära datorn först.
I eftermiddag städade vi, lagade risgrynsgröt, bakade bullar och åkte pulka. Sååå mysigt!! Vi testade "vår" pulkabacke som har varit lite väl brant för Nils, men det gick kanon! Fort!! Men väldigt roligt!! Det är möjligt att det kommer någon bild på det också ;)
 
Denna bilden ritade Nils ikväll! "Det är mammas huvud" sa han :) Se så fint jag posar! Likt är det också tycker jag!
 
Vad tror ni... blir det en bilmekaniker eller?
 
Signe kan äta själv nu :S Här äter hon fisk, potatismos och ärtor.
 
Lite mat i håret också ;)
 
Imorgon blir det massor av shopping innan genrepet inför julshowen! Sedan glöggfest hos Jessi, Mimmi och Martin!
 
Ha det gött i helgen!
Kram!

Kommentarer:
#1: Mamma :) Mormor :)

Så härliga bilder på mina barnbarn. Pigga och kreativa. Snygga kallingar Nils har och vad gör lite mat i håret bara man får äta själv. Kramar till er alla. Längtar. <3<3<3<3

2012-12-08 @ 22:34:56
#2: Mamma :) Mormor :)

Så härliga bilder på mina barnbarn. Pigga och kreativa. Snygga kallingar Nils har och vad gör lite mat i håret bara man får äta själv. Kramar till er alla. Längtar. <3<3<3<3

2012-12-08 @ 22:34:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: