pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-15
21:46:38

Gubben Snö!
Idag gjorde vi en snögubbe på förmiddagen, perfekt snö ju :) Barnen var glada och nöjda som för det mesta, men när vi skulle in så ställde vi vår sopborste intill snögubben och det ville inte Nils. Han blev lite ledsen. När vi hade varit inne en stund fick han syn på gubben i fönstret och sa "Snögubben lånar min sopborste" ;) Kanske var han rädd att vi skulle bli av med sopborsten, snögubben såg ju kanske inte så värst vänlig ut... eller?
 
Photo: Dagens konstverk ;-)
 
I eftermiddag har det blivit lite julkortsskrivande och lite handlande på Maxi. Jag och Nils åkte iväg själva till affären. Det är så mysigt att få en liten stund med honom. Han är jätteduktig och han hjälper gärna till att lägga varorna i vagnen och på bandet i kassan. Men han lyssnar också på mig och uppför sig verkligen exemplariskt. Skryt skryt! Det retar säkert någon ;)
 
Signe verkade lite hängig här ikväll och somnade redan vid 19-tiden... hoppas inte att det blir något av det. Henrik är också lite förkyld. Typiskt nu när jag ska till Ullared imorgon. Hoppas att de reder ut det här hemma!
 
Byebye!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: