pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-01
21:42:01

Fullt ös!
Jag hinner inte med! Denna veckan har präglats av fullt ös och fullt av roliga aktiviteter, därav katastrofal uppdatering av blogg. Men nu ska jag ta igen det jag har missat. Det känns som en omöjlig uppgitft då mitt minne är lika kort som guldfiskarnas...
Ja, i onsdags var vi i alla fall hos Hanna och Märta! Vi spanade in deras nya lya ;) som var såååå fin! De har byggt ett nytt hus under året och det var så bra planlösning på det och jättefint! Vi fikade lite och gick till lekplatsen en stund.På kvällen var det dags för Henrik att visa upp sina rid-kunskaper. Han skulle öva inför tomtekadriljen som han ska vara med på. Han hade sagt att han minsann kunde "rida lätt" och faktiskt så var han jätteduktig! Jag hade inte någonting att klaga på efteråt ;) Roligt att "gubbarna" vill ställa upp! På tisdag är det dags att öva igen.
 
I torsdags var vi hemma på förmiddagen och städade lite. Vi plockade in adventsljusstakarna och stjärnorna från garaget. På eftermiddagen åkte vi ut till farmorn och farfarn och lekte där lite. Arvid var också där. När Henrik kom dit efter jobbet så stack jag iväg till Tess och Sandra där vi hade en date med div 2-laget i dressyr. Mycket trevliga människor! Vi åt pizza/falafel/kebab/kycklingsallad och snackade mycket ;)
 
Igår förmiddag packade jag in barnen i bilen och körde till Älmhult. Där mötte vi upp mormorn, Sven och gammelmormorn :) Vi fikade lite, handlade mycket och åt mycket julmat. Gammelmoster Marie kom också dit när det var dags för julbord. Sen följde vi med henne hem. Vi fikade och pratade. Nils kollade på "Bärgarn" och Signe busade jättemycket ;)
 
Idag var dagen då lilla Rema skulle flytta till sina nya ägare :( Jag mötte upp Tess och Sandra i stallet och sedan bar det av till Småland. Resan upp gick bra, inte alltför mycket snö. När vi kom fram kollade vi i stallet, hagarna och klappade på Rema, sen klappade vi Rema igen och igen <3 Det verkade vara ett kanonbra stall och en jättebra familj med gulliga tjejer som nu ska ta hand om Remis.
Att sälja en bästa vän är jättesvårt. Det vill jag helst slippa. Att följa med vänner som ska sälja sin bästa vän var också jättesorgligt :( Men det gick bra. Nu är det gjort och det kommer säkert att bli kanonbra för världens bästa Rema!
 
Ha en fin advent alla vänner!

Kommentarer:
#1: Mamma :) Mormor :)

Oj vad mycket du hinner med. Tänk att du var nästan hemma i Värnamo.
Det ska bli roligt att se Henriks rid-
kunskaper nästa helg. Kram

Svar: Ja det ska bli roligt på söndag!! Längtar!
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-02 @ 00:17:29
#2: Tess

Tack än en gång snälla Jenny för att du var med oss och lämnade Rema. Så skönt att ha dig med! Det är verkligen jättesorgligt att sälja vår fina, älskade ponny. Men nu är det gjort och vi ska gå vidare.... kramar i massor!!!

Svar: Det gjorde jag ju så gärna!! Kramar till er också!!
pannkakorochlepepastej.blogg.se

2012-12-05 @ 20:34:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: